Nu är det fredag!


Och

det är vårdagjämning

 

GOOGLE - vårdagjämning

Och det inträffar också en solförmörkelse i dag. Tyvärr är den bara partiell i vårt land. Man måste upp till Svalbard för att få se förmörkelsen på riktigt. Men det finns ju annat att glädja sig åt. För min egen del är det att jag ser att Pershuvud har börjat blogga igen. Han var ju borta ett tag. Och när så sker slutar man att titta in. Men så tack vare att jag såg att han kommenterade hos Kao upptäckte jag att han faktiskt har varit igång ett tag. Har ni inte kollat hans blogg innan så börja nu. Den är mycket trevligare än min egen, ska ni veta, som Leif GW Persson brukar säga  om ni har tänkt på det när ni kikar på Veckans brott.

Pershuvud hade ett otroligt fint inlägg med en video ni absolut måste se: ”Diversity & Inclusion – Love Has No Labels”. pershuvudJa, ni missar verkligen något om ni inte klickar här. Det är en video som passar våren, värmen och det nya ljuset som kommer efter förmörkelsens tid vi haft under den Alliansregering som skapade förutsättningarna för den politik som nu Åkesson insiktsfullt äntligen har sjukskrivit sig ifrån.