Inte fan ska man stjäla andras texter!


Men det finns undantag

Här är ett!

Jag är helt övertygad om att Anna Lewin bara blir glad åt att jag stal texten.

Orange kuvert Anna Lewin

Öppet brev till Reinfeldt med Bihang!


Vill Tacka för det Eminenta Brev som landade i min Postlåda idag…
Det var med Vördnad jag öppnade leveransen…
Jag tillhör Kategorin Ensamstående/Ensamförsörjande i landet…
Alltså en av överheten ofta ansedd Parasit…
Jag har i 27 år vårdat min Handikappade dotter i hemmet, trots förslag och erbjudanden om både lämna bort/avlastning/annat boende etc för henne…
Har dock sett det som Mitt Kall här i livet att tillgodose dotterns fullständiga vilja och behov…
Och Nej… Jag har Inte haft något behov av att göra Karriär…
Förresten- det har jag visst det!
Jag har haft en Suverän Karriär där jag totalt gått in för att göra en annan människas liv till det bästa…
Så pekpinnar om att jag minsann hade kunnat arbeta ihop min pension kan ni bespara eder, ni duktiga…
Till saken hör att jag ändå har arbetat o slitit som ett djur sedan 13-årsåldern,men efter att jag fick barn, fått pussla ihop mina arbetstillfällen efter hur dottern har mått/haft barnvakt etc…
En annan aspekt är ju att man kanske kan se mitt ombesörjande av dottern som ett faktiskt utfört arbete, då hon har Epilepsi-anfall upp till 8 ggr per dygn med vårdande insatser…
Plus alla andra diagnoser som oxå står präntat i hennes sjukhusjournaler…
Ska väl här på en gång Tacka Folkpartiet som faktiskt lade reformen om rätten till Assistans… Tack vare denna lagstadgade reform kom jag till slut att ha rätt till ersättning ett visst antal timmar av det arbete jag utför då dottern har multibehov för att klara sin vardag och står i behov av assistans dygnets vakna timmar…
Nätterna jag jobbar är värda en halvtimme i ersättning, trots att jag arbetar aktivt 6 timmar per natt…

Vill samtidigt upplysa att Jag knappast har kostat er Statliga särskilt många kronor under åren…
Jag har Aldrig haft en sjukdag för egen del…
Aldrig haft sjukpenning etc…
Aldrig varit hemma med vård av sjukt annat barn – trots att jag har 4 stycken…
Jag har ju varit ”hemma” ändå med sjuk dotter…
Jag har genom åren varit Stolt över att jag Själv valt att vårda min dotter och låta hennes handikapp styra över vad vi kan och orkar göra med vår vardag…
Men ändå…
Nåt år hit o dit har jag fått lite ersättning- andra år har jag fått slåss halvårsvis med att ”bevisa” att dottern inte vaknar upp en dag, å säger:
-Tänk Morsan… Min Autism har precis försvunnit, min utvecklingsstörning e borta… Min Epilepsi bara försvann…
Bara Poff… Bara sådär…

Ville bara hälsa till er Beslutsfattare…
Det Finns människor i detta avlånga land.. som uträttar Massor i det tysta… Som genom sitt arbete besparar stat o kommun Massvis med kostnader år ut och år in…
Tyvärr så syns ju detta inte i det Brandgula Kuvertet…

Är det så att det kniper på Rosenbad eller nån annan instans…
Så hör gärna av er…
Jag är en Miljömedveten Qvinna, och returnerar gärna mitt Brandgula Kuvert som förslagsvis,fördelaktigt kan mjukas upp och användas på klosetten till omvårdnad av bakre regioner vid avfallstömning…

Nästa år- skicka ett Sms istället o tala om att jag knappast har nån pension att vänta…
Men visstja…
Det e ju lugnt iallafall…
Jag kommer ju att orka jobba tills jag e 75…
Tackar Allra Ödmjukast!

Dela gärna… Trots att risken/chansen är Mikroskopisk att detta brev når fram till de som Borde läsa det! //Anna

Tack Anna för en eminent text!