En betraktelse


Lite längre än media rapporterar

 

och lite längre än politikerna tänker

Speciellt på ute på högerkanten är man ju helt oförstående till hur vanligt folk faktiskt har det. Ann Wibble tyckte ju att alla borde ha en årslön på banken, vilket ju är lättare för den som får halva lönen över när allt det nödvändiga har tagit sitt. Och Mats Odell köpte lägenheter till sina barn och tyckte att alla föräldrar skulle göra som han. Han måste ha varit helt ovetande om att många föräldrar inte ens har råd att köpa en lägenhet till sig själva ens innan barnen kommer till värden och frestar på en skral ekonomi.

Men Lasse tänker lite längre. Det framgår av hans blogg. Nu såg jag att han tog upp det här med orsak och verkan. Alltså varför det blir stenkastning i vissa förorter.

Förortsbråken

Skvitt kommenterar


På Sven tycker

 

Det är Svens blogg sedan 1977

Han presenterar den såhär: ”Sven har bloggat varje dag sedan 1997, en blogg som innehåller allt från personliga tankar och upplevelser till enkla lösningar på världens problem. Det är både stort och smått. Färdiga åsikter – helt gratis helt enkelt. Sven Tycker finns också på Twitter. @sven_tycker”.

Den är läsvärd och jag läser den allt som oftast. Jag har lagt till den i feedly.com under kategorin bloggar så varje nytt inlägg dyker upp där.

Här kommer min kommentar till inlägget ”Om politiker som trampat i klaveret”. Det handlar bland annat om ”Kristdemokraten Kauko Antbacke som verkar tycka att homosexuell kärlek är lika våldsam och vidrig som IS terror.”

Kommentar KD

Markus 12:31Matteus 13:12

Här är min kommentar till hans inlägg ”NATO – Nej tack”.

Kommentar NATO