Mörkertider


De tränger sig på

 

Är vi inte uppmärksamma så kan vi vakna upp när det är försent.

Klarspråk läses helst på bloggar. Citat från Varghjärta:

”När författaren till ‘Sagan om Ringen’ beskrev ondskans folk, då var det den smågnälliga mentala bilden av en Sverigedemokrat han så tydligt målade.

Jag skäms djupt som svensk att SD överhuvudtaget finns som exempel på svensk demokrati, det här landet är på väg att gå fullständigt åt helvete och hatet kryper återigen fram och visar sitt vidriga tryne.

Jag vill vara tydlig, jag föraktar fullständigt de åsikter Sverigedemokraterna lyfter fram och jag skäms grundligt över att så många går på den lilla nationalistiska och rasistiska vidrighet som återigen kryper fram ur nationens alla kloaker.”

Varghjärta

Tar han i i överkant, Varghjärta? Nej, långt därifrån. Verkligheten är mycket värre!

Själv skrev jag nyligen om Mattias Karlsson. Han sitter i  Sverigedemokraternas partistyrelse och verkställande utskott som politisk gruppledare för Sverigedemokraternas riksdagsgrupp och som ledamot i riksdagens kulturutskott sedan valet 2010 . Han representerar även partiet som ersättare i Nordiska rådets svenska delegation och som ersättare i Presstödsnämnden.

Mattias Karlsson SD Sydafrika

”I sin blogg skriver Mattias Karlsson ned sina tankar som starkt liknar Adolf Hitlers.” skrev jag då. Men vid en närmare titt på hans blogg inser jag att han omöjligen kan hinna skriva så många inlägg själv bara på en enda dag, som jag skrollade igenom som hastigast. Det var fler än jag orkade räkna. Och det ger ju givetvis mera tyngd åt bloggen som ett slags dokument som beskriver Sverigedemokraternas idéer och alltså inte bara Mattias privata tankar. Det är mera som Sverigedemokraternas officiella uppfattning. Och därmed måste partiet som sådant stå bakom. Och handen på hjärtat, skulle man förvänta sig att person på sådana positioner i ett parti skulle blogga om något som partiet tar avstånd ifrån?

Det är tankar som jag inte tänker återge här. Man kan lika gärna läsa Mein kampf. Det är idéer som går tillbaka till artonhundratalets nationalromantik och de idéer som då hos borgarklassen handlade en stark tro på den framväxande kapitalismen och dess förmenta rätt att oinskränkt få diktera vanligt folks tillvaro och rättigheter.

I mitt ovan nämnda inlägg redogör jag för Mattias Karlssons influens av samma idéer som präglade Adolf Hitler och hans nazism. Och med den position han har i partiet måste sådana idéer vara rumsrena inom partiet, även om det inte är något som partiet vill tillstå. De kan förneka hur mycket de vill. Fakta talar sitt eget övertygande språk; Sverigedemokraterna är ett pronazistiskt parti!  Det är detta pronazistiska parti som nu har störtat sittande regering tillsammans med de borgerliga partierna! Tankarna går osökt till Adolf Hitlers makttillträde!

Så här skrev jag i inlägget som jag ovan länkade till:
”På sin blogg beskriver han sin bakgrund. Han är uppväxt på landsbygden utanför Växjö och gjorde sin värnplikt som hundförare på en närskyddspluton på F10. Han skriver också att han därefter sökte kontakt med nationalistiska och konservativa studenter och blev då vän Jimmie Åkesson. Han engagera sig i Sverigedemokraterna och partiets ungdomsförbund SDU 1999.

Han sticker alltså inte under stol med en nationalistiskt konservativ ideologi och därmed indirekt erkännande en politisk värdegrund som ligger nära nazismens, kanske rent av identisk med nazismens, men i vart fall med identiska rötter. Jag förmodar att han enbart av opportuna skäl tar avstånd från Adolf Hitler i nuläget. Det skulle vara intressant att tjuvlyssna på privata samtal inom partiet. Då hade vi nog fått höra ”Heil Hitler” titt som tätt. Att föra fram anklagelser om nazistiska idéer hos Sverigedemokraterna är dock döfött eftersom en sådan diskussion stannar vid deras förnekande av sådana idéer. Då är det mera konstruktivt att påpeka att Sverigedemokraternas idévärld är den jag nyss nämnde och den är alltså densamma som de tyska nazisterna stödde sin ideologi på. Detta kan inte Sverigedemokraterna förneka, däremot!”

Jag skall citera några rader som beskriver hur det gick till när Adolf Hitler tillskansade sig makten i Tyskland. Jag gör det för att varna. Det får inte ske igen! Historien får icke upprepa sig bara för att vi börjar bli historielösa! Men betänk att den är på väg mot en upprepning!

Stoppa R&N

Då var det judar, romer, kommunister, handikappade med flera. Nu är det invandrare och Miljöpartiet, men givetvis också Vänsterpartiet och Feministiskt Initiativ. Och de som anklagas för att vara kommunister, vare sig de är det eller inte. Sverigedemokraterna är inte så nogräknade vare sig vilka de kallar kommunister eller extremister.

Hur Hitler kom till makten.

”I slutet av 1932 var Hitlers tyska nazister på nedgång i fråga om popularitet. I valet i juli 1932 hade de fått 37 % av rösterna. Men vid nyvalet i november 1932, minskade deras andel av rösterna till 32 %. Detta trots att de tyska storföretagen gav nazisterna ett generöst bistånd.

Nazisterna kunde ha varit på väg ut från den tyska politiska scenen. Ändå kunde de bara fyra månader efter denna tillbakagång få oinskränkt makt – och detta på fullt laglig väg.

Hur kunde detta ske? – Den tragiska sanningen är att de tyska borgerliga partierna valde att hjälpa nazisterna till makten.”

Jämför detta med hur Sverigedemokraterna tillsammans med Alliansens borgerliga partier samordnade sin attack mot Löfven och hans regering!

”Den 30 januari 1933 bildade ett av de tyska högerpartierna en koalitionsregering med nazisterna. // Tysklands nästa val hölls den 5 mars 1933. När den nya tyska riksdagen träffades den 23 mars 1933, lade Hitler och några av de borgerliga partierna fram ett lagförslag som skulle ge Hitler och nazisterna oinskränkt makt – en lag ‘för att häva folkets och rikets nöd’, som man kallade det. ‘Nöden’ definierades som ett hot från kommunismen. Detta lagförslag kallades Ermächtigungsgesetz. Vid det laget hindrade tysk polis samtliga kommunistiska riksdagsledamöter (trots att kommunisterna var Tysklands tredje största parti) och många socialdemokrater från att närvara i riksdagen.

Samtliga tyska borgerliga partier röstade ja till Ermächtigungsgesetz.

Därmed gav de Hitler både exekutiv och lagstiftande rätt. I en vanlig parlamentarisk demokrati, delas makten mellan regeringen (som är verkställande, alltså styrande) och riksdagen, som är lagstiftande. Genom Ermächtigungsgesetz fick Hitler fullkomlig makt. Den folkvalda riksdagen gjordes betydelselös. Med andra ord avskaffades demokratin och Hitlers nazister fick total makt.

Konsekvenserna var fruktansvärda.” / Christer Bergström

Nya Sverigedemokraterna

Historien är på väg att upprepa sig!

Hur ska du rösta 22 mars?

Ska du lägga en röst på ett nazistiskt part?

Intolerans

”Magdalena Andersson anser inte att man nog kan understryka vikten av vad som hände i tisdags när Sverigedemokraterna gav sitt besked.

– Här har vi alltså ett litet nyfascistiskt parti som menar att de ska ha ett avgörande inflytande och sätta dagordningen för svensk politik, säger hon till TT.” / AB 

Visst har hon rätt. Men varför inte inte borgarnas partier säga samma sak? För att de ligger fascismen ganska nära och historiskt har de visat att de gärna släpper fram de allra värsta avarterna på högerflygeln.

SD rötter 2


Så bluffade SD sina egna väljare

Finansministern ”SD är nyfascistiskt”

 

Fröken Esther


Det kom ett mail

 

Tänk så knepigt vissa har det

Som till exempel att överföra pengar och i desperation spammar ut mail i förhoppning om att någon ställer upp.

Frågan är bara åt vilket håll pengarna kommer att överföras. Den som tror att de förs över från fröken Ester lär bli grundlurad och kommer snart att upptäcka att pengarna gick åt det andra hållet.

Fröken Esther

Så här lyder mailet i sin helhet:

”Från Fröken Esther Desmond.

Hej Kära,

Hoppas detta mail möter dig väl, vänligen tillåta mig att presentera mig själv för er, jag är fröken Esther Desmond Dottern av den sena Mr och Mrs Michael Desmond från Elfenbenskusten. Som var en berömd kakao köpman baserad här i Abidjan den ekonomiska huvudstaden i Elfenbenskusten (Elfenbenskusten). Jag söker för din hjälp för att hjälpa mig att överföra summan av $ (7.500, 000.00USD) som jag ärvt från min sena far till ditt bankkonto.

Jag är villig att erbjuda dig 20% av det totala fond som ett sätt att ersättning efter överföringen för din tid och ansträngning. Alla nödvändiga dokument om denna fond är intakta. För mer information om denna fond och jag kommer lika skicka mina bilder så att du kommer att se och veta vem jag är.

Watling för ditt samarbete.
Tack och må Gud välsigna
Högaktningsfullt.
Esther Desmond.”

Den som vill veta mera om bedragare och psykopater kan ju klicka här.